Alla inlägg under juni 2010

Av Emma Betterhed Johansson - 26 juni 2010 21:28

Nu har de gått 10 dagar sen jag skrev sist och fort har de gott, hänt både roligt o tråkiga saker. Hade det helt underbart på sommarland, och jätte mysigt hos Linda och Dennis på kvällen, tack så jätte mycket. Sen var jag barnledig från fredag till lördag, så då var Sara snäll och gjorde slingor i håret på mig :) Sen var jag o Neo och hälsa på min pappa på anstalten, fick då reda på att min farbror har åkt in, de kanske inte berör mig så mycket, för jag har knappt aldrig träffat honom. Men hela min släkt på pappas sida, är helt ja vad ska man säga om dom. Men min andra farbror Torbjörn hade sin husvagn vid mormor och morfar. Så jag får ta mig dit någon dag och hälsa på honom. Vi har inte sett eller pratat med varandra sen ja iaf 15 år. Vi håller kontakten väldigt bra på min pappas sida, eller inte. Min tredje farbror tror jag aldrig har träffat och min ena faster har jag nog heller aldrig träffat och vet inte ens hur många kusiner jag har på den sidan heller. Men min älskade faster Yvonne, saknar jag väldigt mycket. Men henne får man inte tag på och jag vet inte vart hon bor :( Har inte sett henne sen jag var 12 iaf. Men men. Nu har min älskade pojkvän kommit hem och ska vara hemma en heel vecka innan han åker igen :( Är så skönt o ha honom igen, känsla att vakna breve honom igen går inte beskriva :) Så idag har vi varit och hälsat på Krilles farmor o farfar. De var lite roligt. O nästan hela förra veckan var jag o neo i Örebro och slappa, lämna då in min älskade bil på lagning, men inte fan är den lagad!! Så irriterad jag blir.. O låne bilen jag fick låna krångla mitt i Örebro bland alla jävla stoppljus så där fick jag stanna till. Ja herregud. O när jag och Krille skulle handla igår så stanna hissjävle, de var mina längsta 35 min på länge och våran son har inte de bästa tålamodet. O det har han fått av sin pappa ;) Haha. Men vi fick en väldigt trevlig midsommar ändå. Var vädigt trevligt o sitta ute på gården och grilla, o innan de åt vi sill o potatis på förmiddagen. Så mysigt så. Ikväll blir de ys på högsta grad. O imorgon kommer den härliga städningen. Usch! Sen när jag skulle åka hem från Örebro fick jag reda på en hemsk sak :( Tänker på er är så hemskt när cancern inträffar i sin familj. Men jag förstår eran rädsla och smärta. Vi får hoppas på de bästa, vet att de är svårt. Finns här!  

Mina älsklingar. <3 Mitt allt!


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 16 juni 2010 08:50

Så fick man en underbar fin dag till. Så härligt. Bara njuter :) Imorgon blir de nog sommarland, de kommer bli härligt. Roligt o komma ifrån Skultorp lite. Sen ska jag o Neo sova hos Linda o Dennis, så kanske de blir sommarland på Fredag också beror på vädret. Härligt! Igår när jag följde med Angelica till affären, så hitta jag på vägen 120kr :) De tyckte jag om. Så de blir att tanka bilen med så man kommer till Sommarland imorgon. Sen satt vi ute lite jag o Neo, Angelica, Sara och Nelly. De var skönt, och sen fick jag lite barnpassning också av Sara, och hon verka tycka om de och jag njöt. Neo gilla att gå barfota i gräset. Men de var ju lite annorlunda, så han fick till lite grimaser :) Mammas lilla olutt. Idag är han på lite bättre humör. Så nu på morgonen medans Neo har lekt i sitt rum med tillsyn har jag jobbat lite på min solbränna, som jag aldrig verka få. Haha. Men förra året var jag en blekfis, men de hade ju sin anledning :) Så i år ska den bli bättre och speciellt när de är bröllop snart också :) Får se om Krille kommer hem tills dess, jag hoppas på de. Så nu längtar jag till midsommar, hoppas han kommer hem då lite. Saknar han så! Idag händer de väl inte så mycket mer. Orka inte göra så mycket i värmen heller, mer än att sola :) Nä nu är min lilla prins vaken igen, så nu blir de gröt.

  

Va han inte så stor min lilla groda.


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 15 juni 2010 10:35

Veckan går sakta men säkert, bara lite långtråkigt emellanåt. Men nu har de fina vädret äntligen hittat till Skövde, så nu har man solat lite balkongen medans plutten har vilat. De var många som sa att jag skulle lägga Neo i våran säng om jag kände mig lite ensam på nätterna. Så jag prova de igår kväll. Tro ni att han ville sova hos sin mamma?! NÄ. Så de blev att lägga honom i sin säng igen. Haha. Så de funka ju inte så bra. Ska väl gå ut och gå sen när plutten har vaknat och ätit lite gröt. Fördriva tiden lite. Ska nog åka till Örebro på lördag, så när jag åker och hälsar på pappa i Mariestad så åker jag därifrån och hämtar upp Neo i Laxå och fortsätter mot Örebro, skönt o komma hemifrån lite. Sen åker jag hem antigen på torsdag eller fredag morron innan Krille kommer hem. Saknar honom så, men de här är nog också bra för vårat förhållande. Att kunna känna saknaden igen. Hoppas bara han får jobba kvar efter fredag, men de tror jag nog. Ska bli lite skönt att vara barnledig på fredag till lördag, ska nog hyra film och köpa god mat och bara ta igen mig. Ta ett låångt bad. Allt bara för mig själv. Supa tiden för mig är borta sen längesen, de är inte min grej. Har nog aldrig vart, men sen är de ju gott med ett glas vin någon gång de säger jag ju inget om. Nu tror jag att min lilla gnälliga prins är vaken, undra om han är så här grinig för han skanar sin pappa eller är de mer tänder. Kanske både och?! Lite jobbigt är de iaf.  

Mina två älsklingar. De är dom som betyder mest :) <3


Ha de så bra så länge! PussoKram 

Av Emma Betterhed Johansson - 14 juni 2010 10:56

Igår så hade jag besök av både Linda och Dennis och Sara kom en sväng. De var trevligt. Skönt att inte behöva sitta själv hela tiden. Linda pyssla om mina naglar och nagelband, de var skönt o bli ompysslad. Sen hade de köpt en resesäng till Neo, så nu kan jag lämna bort honom utan att man behöver fixa en massa saker för att han ska sova, för nu har vi resesäng :) Och så fick han en jätte gullig kudde till med Nalle Puh på, så söt :) På torsdag ska jag o neo antagligen sova hos Linda o Dennis för sen ska vi åka till Sommarland på fredag, sen på lördag är jag barnfri eller mellan fredag kväll och lördag eftermiddag, för Neo ska med faster Linda och Dennis till Lindas storasyster i Laxå. Skönt o kunna ägna sig lite åt sig själv. Sen på lördag ska jag hälsa på pappa på anstalten. Kankse skulle dricka lite vin med mig själv på fredag och tar ett bad vore mysigt. :) Eller så går jag o lägger mig jätte tidigt o bara vilar mig. Men de märker vi. Men jag vet inte vad som händer i veckan. Städa vad jag så duktig och gjorde igår, men tvätta idag ska jag nog göra. Så rolig sysslor eller inte. Men min lilla prins är väldigt gnällig idag med, de är inte mycket som passar herrn idag. Så vet inte alls hur jag ska sysselsätta honom riktigt. Måste ta mig till min moster snart, så jag kan beställa lite armband :) och fotlänk nu till sommaren :) Nu vill jag ha värme och sol så man kan åka och bada o sola med lillplutten. Eller han ska ju inte sola men.

Mammas lilla älskling.


Ha de så bra så länge! PussoKram  

Av Emma Betterhed Johansson - 13 juni 2010 08:59

Idag är de 2 år sen jag tog studenten. De var tider de :) Längtar tillbaka lite till de faktiskt, trodde aldrig  att jag skulle sakna skoltiden, men de gör jag lite ändå. Hade en jätte mysig o trevlig  dag i Örlen hos min mormor o morfar. Min moster var där med sin man och Monica. Vi grilla korv och hade lite myspys i husvagnen :) Jag tror min farbror har sin husvagn brevid men jag våga inte gå fram o fråga, har inte pratat med honom på iaf 15 år. Dom har så bra kontakt i min släkt på pappas sida. Vet inte ens vilka som är mina kusiner :/ Eller hur mina andra farbröder ser ut. Men men. Hoppas jag får träffa dem någon dag, ska väl åka till Örlen någon mer gång o då ska jag väl samla mod till mig och iaf gå fram o fråga eller så får jag ta med mig min mamma. Haha. Blir nog inget sommarland idag ;( Hoppas de blir snart. Vet inte alls vad vi ska hitta på idag. Måste iaf städa idag. O de är något fruktansvärt tråkigt. Kanske skulle ta en kaffe med Sara sen i eftermiddag. Fick prata lite med Krille igår. Var skönt o höras hans röst igen. Vad jag fatta igår så går de bra, hoppas han får vara kvar efter fredag när provveckan är slut. Om han skulle vara kvar, så kommer han hem till midsommar. Oh vad jag längtar! Svärmor Susanne kanske kommer ner snart o tar med sig Neo som sist och så kommer jag några dagar efter och ska lämna in bilen på lagning och sen stannar några dagar :) De kommer nog bli härligt för både mig o Neo, även Susanne o Ray som får spendera tid med Neo själva utan mig eller Krille :)

Nä om jag skulle hoppa in i duschen o sen börja dammsuga, se om min lilla gnälliga prins vill vila sig lite.

  

Mamma älskar dig mest av allt! Mammas älskling. 


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 12 juni 2010 10:21

Idag är min lilla plutt 10 månader, fy vad tiden har rusat förbi en. Usch vad jag saknar Krille, trodde inte de skulle bli så här jobbigt. Men de blev de tyvärr. Längtar tills han ringer så jag får höra hans röst igen. Fy vad de blåser idag, skulle så gärna vilja hitta på något men jag vet inte vad. :/ Finns inte så där jätte mycket o göra en dag som denna. Skulle behöva städa, men jag o Neo är inte på humör än :) Jag hade lite kvällsbesök av Sara och sen kom Mia. De var lite roligt o trevligt, o inte behöva sitta själv första kvällen iaf. De är alltid den som är jobbigaste. Får se om jag får lite mer kvällsbesök av dom :) Nu är jag med på familjeliv, de är en liten grupp som får en fråga som kallas den unga. Som vi sen ska svara på i våran blogg. Så här lyder denna unga fråga: Ångrar du att du som ung skaffa barn? Mitt svar blir att nej de gör jag verkligen inte, jag ångrar inte Neo alls, men ibland kan jag ångra tillfället lite ändå, hade ju iaf velat haft jobb o en störra lägenhet t.ex o andra vänner som en inte bara gick ifrån en bara för man fick barn. Men annars har hela min släkt fått barn tidigt, så jag har en ung mamma, mormor, moster och till o med en relativt ung gammel mormor. Så de kändes nästan lite naturligt. För jag ville ha barn innan jag fyllde 22 och de fick jag. Det var väl en fix idé jag hade, nu har jag också verkligen insett allt jobb o att de var ett heltidsjobb, men jag älskart o skulle aldrig byta de mor något annat hela världen! ¨


Ha de så bra så länge! PussoKram  

Av Emma Betterhed Johansson - 11 juni 2010 15:14

Grattis alla som tar studenten idag :) Synd att ni fick sånt dåligt väder. Nu har min älskling åkt iväg o jobbat och min lilla älskling är hemma o är sjuk. Med feber o en väldigt snorig näsa :( Så typiskt när jag är ensam med honom. Men de ska jag nog klara av tror jag. så de blir väl inget sommarland nu ihelgen, för jag fick ett sommarlandskort :) Tack så hemskt mycket Linda o Dennis. Jag o älskling hade en jätte mysig kväll igår, med god hemgjord mat o lite vin på de med jordgubbar. De var gott. Monica hade Neo, som jag är jätte tacksam över. Får se om de blir något grillat imorgon hos mormor o morfar. Beror p väder och hur min lla busunge mår imorgon. Just nu vid detta tillfälle står han i sin säng och gapar och skäller och emellanåt sjunger han lite :) Han är bara för söt min lilla älskling. Så ikväll blir de lugnt hoppas Neo somnar i någorlunda i tid ikväll, så jag får glo lite på tv och plocka undan lite i min ensamhet. Ska försöka städa imorgon, för att fördriva tiden lite, finns inte så mycket o göra när man är helt själv :( Men får se på vilket humör jag o Neo är på imorgon :) Nästa helg ska vi hälsa på pappa igen, något o se framemot iaf. Sen vet jag inte om jag o Neo åker till Örebro näst nästa vecka, får se hur de är med pengar och så. Vore ju mysigt om de är fint väder o vara där uppe. Nä om jag skulle ta min lilla älskling o se till så han vilar sig lite nu o inte står o flinar i sängen ;)

Är de jag som hamnar i sista hand? Vill inte känna mig så här ensam, fast jag är väldigt ensam. Jag tänker inte engagera mig om ingen annan gör de! Den tiden är förbi sen länge!!

Min lilla fina familj, saknar dig Krille. Älskar er mina två ögonstenar.


Ha de så bra så länge! PussoKram  

Av Emma Betterhed Johansson - 9 juni 2010 18:05

Nu åker Krille redan på fredag och jobbar. Det är en prov vecka, hoppas de går bra så att de blir forsatt. Idag fick man tillbaka på skatten, och de tacka man för :) Idag har vi också varit på BVC plutten väger 10.2 kg och är 78 cm lång redan. Nu får han inte växa mer. Hänger ju inte med. Hoppas han inte hinner växa ur stl 80 innan augusti, men de gör han nog med stor sannerlighet. O då har jag ju inga bröllopskläder till honom. Men de ordnar sig nog, hoppas jag :) Att man hittar något lika sött. Vilket pissväder de har varit denna veckan, nästan som man blir lite deppig. Så nu vill jag ha sol, massa soool. Iaf på lördag så jag o Neo ändå kan åka till mormor o morfar o grilla, så har jag något att se framemot. Blev inget sommarlandskort :( Men men, har man inga pengar så har man inte. Men då vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med Neo, får åka till Örebro o sätta oss. Så Neo kan bada i sin pool :) De ska bli roligt o se. Hoppas dom i Lidköping hör av sig snart så jag får veta om jag får några timmar. Så har jag något annat o göra, o även tjänar pengar :) De vore härligt. Nä om jag skulle ta o sätta min lilla busunge i badet, han har fullt med gröt på sig :) Så bra låt : http://www.youtube.com/watch?v=ZlQGgDE9NNk

Mina favorit killar.   


Ha de så bra så länge! PussoKram     

Ovido - Quiz & Flashcards