Alla inlägg under november 2012

Av Emma Betterhed Johansson - 26 november 2012 15:36

Så nu är de mindre än en månad kvar till jul!! Så härligt, små börja lite med att baka pepparkakor med krille igår för Neo tyckte inte de var speciellt intressant :) idag så är jag hemma med en sjuk Neo, och då blev de mer bakande smörkola, knäck med kokos och bullar med saffran! Så gott. De är tur de tar slut fort så jag får baka mera snart :) julsakerna åkte upp idag, jobbar hela nästa helg!!

Neo är lite slö nu, beror nog på febern! Så han ligger i soffan och glor på RIO filmen!! Även jag tycker den är bra!

På onsdag blir de en dag med Angelica, åka runt i affärer så hon får handlat tapeter och färg :) ska bli roligt!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 22 november 2012 11:41

Så kl 07.50 lämna jag in pärlan för lagning, tog en promenad hem eftersom svärmor och Neo sov när jag gick upp i morses. De var skönt med en liten promenad så tidigt på morgonen :) så var frukosten serverad när jag kom tillbaka, lyx kallas de i min värld :) så nu väntar jag på att Neo ska sova lite nu på förmiddagen så jag också kan vila ögonen lite innan de blir hemfärd i eftermiddag, får hoppas bilen bara är helare när jag får tillbaka den och att den blir färdig idag. Annars blir de lite körigt eftersom jag jobbar imorgon!! Men de tror jag allt. Neo hade fullt upp på frukosten med att mata katterna, härligt med ha katt runt omkring igen :)

Jobb imorgon 8-15.15 sen blir de en ledig härlig helg! Krille fyller år imorgon, hela 22 år :) får fira honom på lördag eftersom han ska ut imorgon!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 20 november 2012 15:45

Så efter ett härligt pass på 8-14.15 så har man hämtat Neo på dagis, plockat upp varor och bytt ut dom döda blommorna på vägen :) så nu blir de att vattna blommor och städa lite!! Tar de jag har skjutit på i några dar. Tvätta är ett måste, så jag får nog åka till min kära mor och låna hennes maskin :) hon har sovit här i 2 nätter, Neo har varit precis överlycklig när han har vaknat och sett att hans älskade mormor ligger i soffan :) men jag kommer också ihåg att de bästa jag visste var min mormor och morfar och så är de än idag vill jag lova!! Finns inget bättre än att åka till mormor och morfar :)

Ledig nu onsdag och torsdag och torsdag ska bilen lagas, tråkigt men ett måste för de hör gnisslande ljudet gör mig vansinnig snart!! Och få bort den där förbannade plast biten i hjulhuset. Men eftersom jag inte ens kan byta däck så står jag rätts så chanslös :)

Igår kom Monica och hämta Busis, tänk vad en månad gick fort! Åh de är så tomt utan henne nu, ingen som kommer och pussar på en på nätterna eller öppnar alla garderober eller skvätter kattsand precis överallt ;) hade lite seprations ångest igår från henne, hoppas Monica åker nån mer stans så jag får ha henne igen ;)

Så nu blir de att dricka upp kaffet och titta på smurfarna med Neo innan jag sätter igång med alla måsten!!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 17 november 2012 12:28

En lördag förmiddag som denna spenderas med att ligga i sängen och glo på CSI, förberedda mig för kvälls jobb! Neo har slocknat till Kalle anka på tv i vardagsrummet, inte konstigt när han har fått för sig att gå upp före tuppen denna vecka!! Hoppa de vänder snart, för tjugo i 5 på morgonen är inte roligt att han kommer in traskande med sina bilar.

Var och fika med älskade Titti igår, de var behövligt :) skratta och flamsa lite!

Idag fyller Glenn år! Grattis på din stora dag.

På måndag kommer Monica och hämtar katten kommer bli jätte tomt nu när även kaninen är borta, men de kanske blir lite skönt också med tanke på städandet minskar lite :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 14 november 2012 13:43

En ledig dag spenderas med att jag och Neo besikta pärlan och hälsa på Linda. Fick en 2:a, positions ljusen var ur funktion och detta kan jag ju leva med, ska jag vara helt ärlig så trodde jag att jag skulle få skrota bilen! Bilprovningen i Falköping är helt underbara :) så nu har vi ätit lunch hos Linda och tittar på Alvin och gänget, Neo är helt fastklistrad! Sen blir de hem och ta hand om tvätten och mysa lite och leka med hans bilar deklart :)

Han fick några bilar som min lillebror har haft när han var liten och dom var riktigt roliga och omtyckte eftersom han till och med sover med dom. Får absolut inte röra dom heller :)

Är ledig fram tills lördag så hur jag och Neo ska spendera dessa dagar återstår och ser, städa och rensa hemma har jag ju planerat än så länge :) och titta på CSI får jag ju inte glömma :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 11 november 2012 17:51

Grattis alla pappor på fars dag! Här hemma firades de med frukost på sängen. En härlig ledig dag som spenderats med att städa och tvätta. Men också varit och hälsat på Linda och Dennis en sväng. De var mysigt. Så nu lagar mannen mat, potatis gratäng och fläskfilé :) mannen har valt mat själv också ;) sen när vi fått lillfisen i säng så ska vi krypa ner och glo på CSI, har alltid älskat de programmet och de blev lite farligt nu när man fick låna säsongerna av Angelica!!

Imorgon blir de jobb 8-16.15, rätts så skönt pass ändå!! Kanske skulle baks lite med Neo imorgon, kola snitt eftersom han har ätit upp alla :) kakmonster!! Just nu muser Neo i soffan och kollar på en av Disneys jul filmer och önskar att jag fick jul pynta utan att få konstiga blickar :) men snart så!

Ha de så bra så länge.

Av Emma Betterhed Johansson - 10 november 2012 18:37

En härlig dag som spenderats med min familj, min mamma kom förbi en sväng och Neo precis överlycklig :) tända lite ljus och mysa ner mig i sängen och glo på CSI blir de så fort Neo har somnat. För just nu går de barnfilm på tv, men Neo tittar inte ens men skulle jag byta skulle de bli världens liv!! Möblera om sovrummet, flytta runt på sängen och la in matta. Se hur länge jag vill ha de så :)

Igår efter att ha jobbat 8-16.45 så var jag chaufför till Tibro, The Go Getters spela på Millners. Kanske inte var helt i min musik smak, men roligt var de :)

Imorgon är de fars dag och pappan här hemma ska få sovmorgon och kanske frukost på sängen ;) ska ringa min pappa imorgon och säga grattis, låter dumt att säga grattis men jag vet inte annars man ska säga!

Så nu tänkte jag mysa ner mig i soffan med Neo som äter lördags godis!! Och försöka få honom att förstå att om man bänder i dvd filmerna så går dom av!! Inte första filmen.

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 8 november 2012 09:51

Redan gått in mer än en vecka i november :) snart får jag julpynta och så som jag längtar!! Igår var jag på möte som gällde jobbet, Men innan de hämta jag hem min älskade unge. Mia var då barnvakt under mötet. Idag blir de nog inte så mycket gjort, städa och kolla tvätt. Jobbar en dag den här veckan och självklart är den satt i morgon annars kunde jag ju faktiskt åkt iväg nånstans! Men ledig helg är alltid lika underbart :)

Var med Angelica och hjälpte henne måla om köket i veckan, fast jag måla inte utan jag maskera! Och de var inte de enklaste på en snurrande stol :) men bra gick de iaf!!

Just nu har jag och Neo morgon mys till Ice Age, underbara film! Sid är favoriten :) skrattar lite för mycket. Så nu blir de att dricka upp kaffet och hoppa in duschen innan vi åker iväg!

Ha de så bra så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards