Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Betterhed Johansson - 18 maj 2014 09:55

Ibland får man kämpa lite extra än vanligt! De är jobbigt och tungt, men är de nått man vill så klarar man de! Men man orkar inte kämpa själv.. O de ska man inte behöva göra heller..

Av Emma Betterhed Johansson - 15 maj 2014 18:07

Ja tänka sig dåliga dagar finns här ock, men den här dagen har varit extrem.. Tror de långtråkiga man har haft spätt på de hela rätt bra!! Men dåliga dagar har alla, de är mänskligt! Vore extremt omänskligt om allt var bra jämnt! Men då tar man vara på dom bra dagarna extra när man har haft dåliga!! :) men de bästa man kan få när man har dåliga dagar är extra mycket kärlek, brukar dagen bli bättre innan man somnar iaf..

Men har iaf solat lite, små plockat hemma! Mer har jag inte åstadkommit.. Jo en massa kaffe drickande! Blir en massa tänkande när man har en dålig dag. Tänker igenom saker och ting noggrant som har hänt, händer och även på saker som inte händer!

Men en sak jag har tänkt på, de handlar inte om nån speciell o jag menar heller ingen speciell!! Utan bara allmänt, alla kan behöva stanna upp och tänka igenom ibland! Men ibland går livet så fort så man hinner inte för ens man får en påminnelse! Att de man ger, får man lika mycket tillbaka från de andra? Går de jämnt upp? Och även tvärtom de man tar, ger man lika mycket tillbaka? Om man tänker efter på sina egna handlingar och även på andras handlingar väger de upp varandra? Eller är de alltid en som ger alldeles för mycket och en som tar alldeles för mycket? Visar man uppskattning för andra? För vill man själv ha uppskattning eller bekräftelse så får man också ge..

Så var de färdigt tänkt!! ;)



Av Emma Betterhed Johansson - 14 maj 2014 17:42



Den här dagen har jag haft så fruktansvärt mycket energi, hunnit med mycket rensat och haft mig! Så härligt när de är klart. Nu är de bara vissa delar av städning kvar som jag drar lite på.. :) men de är väl snart gjort de också! Meeen de är ju så dödens tråkigt för efter en timme eller två så syns de ju ändå inte!! Kan inte förstå vem de är som kom på städning.. Den jäveln vill jag prata med.. ;) men men. Ikväll får jag och Neo kvällsmat gäst, allltid lika trevligt o härligt!!! :) underbart!!

Önska de kunde bli lite bättre väder snart så man kan börja göra i ordning lite iaf i rabatterna.. Ser fruktansvärt ut.. Kanske kan få de se lite bättre ut om jag fick bort lite!

Ibland kan man lappa ihop saker rätt fort! O då får man stå sitt kast, kan inte behandla andra hur som helst!! Förtroende är något man måste förtjäna.. O tror du inte att jag förstår vad gör så kan du inte känna mig.. Men om de är du som sätter reglerna så bli inte arg om jag då också spelar med samma!

Som sagt innan ta aldrig någon för givet, för en dag har den personen gått vidare.. En människa kan inte ge allt men inte få nått tillbaka!

Av Emma Betterhed Johansson - 6 maj 2014 15:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Emma Betterhed Johansson - 5 maj 2014 13:28

Nu har grubblat och tänkt mycket angående de den sista tiden och dragit ut på de, o ju mer jag tänker desto mer inser jag att de är ett bra beslut för mig.. Ett tufft beslut, men i slutänden ett bra!! Men känner mig ändå delvis vilsen.. Men eftersom jag har haft de i tankarna ett tag så betyder de också att de är de jag vill, eller att jag vill ha de så! Blir nog bäst så!! Ska bara hitta ett tillfälle att släppa "bomben".. För kan inte dra ut mer på tiden! Kommer komma snart att jag måste ha fått de gjort!! O beslutet är ju egentligen inte överraskande, om man tänker efter på vad som har hänt! Ge och ta!! Går inte bara ta..

Livet är inte alltid en dans på rosor om man inte är smart nog att hoppa över att trampa på taggarna! Men är man smart nog också så lär man sig av sina misstag! En människa kan inte få hur många chanser som helst när den aldrig vårdar chansen ömt och tar vara på den.. Då bevisar man bara att man inte uppskattar den andra människan!

Var tvungen o bara skriva av mig.. Men livet är inte piss o skit för detta! För de kommer bara bli bättre så enkelt är de!! Har annat o skriva om också men tar jag i ett annat inlägg!

Ovido - Quiz & Flashcards