Alla inlägg under juli 2010

Av Emma Betterhed Johansson - 19 juli 2010 21:40

Den här dagen har gått någorlunda. Var först med mamma o handla, och så åkte vi förbi secon handen här i Skultorp, där hitta jag mig en snygg lampskärm till köket. Klarröd är den med vitt mönster, skit snygg så då fick jag byta gardiner. Ett par vita med runda ringar som är röda som jag fick av Susanne för ett tagsen. Blev jätte snyggt. O så fick Neo en leksak :) Sen städa jag, o tvätta så nu är de avklarat. Sen kom Mia och vi åkte in till stan och kika, Mia shoppa lite. Jag själv hade bara 2.50 :) Haha, så jag kunde inte shoppa. Men jag hitta ett par skit snygga skor till Maries bröllop. Får hoppas dom är kvar när man får pengar. O hitta även en fin tröja på Gina Tricot som vanligt ;) Kanske kan köpa den imorgon får se hur mycket de är som blir över. Jag vill ha en ny soffa, ska kolla om de är någon som vill byta med mig eller köpa den så jag kan köpa en ny :) Har tröttnat så på den. :) Men de är väl lite framtidplaner i det hela. Sen nu ikväll kom Sara o Nelly och Sara hjälpte mig att sätta slingor i mitt hår. Hoppas på att de blir bra så slipper jag göra om de imorgon. För de var något konstigt med färgen. Märker väl om håret går av :) Nä skoja bara. Jag saknar Neo fortfarande men de är inte lika jobbigt idag som de var igår, imorgon blir de rätt mycket o göra så då slipper jag sitta hemma o tänka på de hela tiden. Mammas lilla älskling. Nä om jag ska hoppa in i duschen innan Krille ringer o sen lägga mig :)  

Tänk att en diskborste kan vara så rolig :) Mammas groda.


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 18 juli 2010 22:23

Jag var så trött igår så jag till och med glömde blogga så de får bli dubbelt nu ikväll :) Igår hände det inte så mycket. Var ju så dåligt väder så de var bara mys hela dagen :) Och Neo släpper allt han står vid nu och bara går :) Jag är så stolt så de går inte beskriva. Men ibland blir han lat o sätter sig på rumpan och kryper fram, men ändå han går rätt mycket ändå. Idag var vi först hundvakt åt Zeb ute i Örlen. Sen åkte Susanne o Neo till Örebro, o vad jag saknar honom. Känner mig gråtfärdig hela tiden. Har nog lite separationsångest, men de hade ju inte Neo :) Tror inte han saknar sin mamma lika mycket som jag saknar honom. Är så tomt o konstigt, vet inte alls hur jag skulle klara mig utan honom. VAd tråkigt o meningslöst liv jag skulle ha utan honom, mammas lilla groda. Men iaf ute i Örlen, sen så kom Linda o Dennis. Så då bada jag,Neo o Linda. De var faktiskt väldigt skönt i vattnet tyckte till o med Neo tills slutet så börja han frysa så då gick vi upp annars gilla han de. Imorgon vet jag inte alls vad jag ska göra, förutom följa med mamma o handla och städa. Tur jag behöll Moa här hemma så jag har någon sysselsättning, för katterna har ju också åkt. Jag ska ju försöka vila up mig men jag blir ju så rastlös. Men jag träffar ju Neo snart men de är så svårt för man saknar honom så, så nu förstår jag verkligen hur Krille känner sig. O jag saknar ju honom något förbannat också. Mina älsklingar, o saken blir ju inte bättre att båda är borta hemifrån. Men jag ska nog överleva :) Skönt för Neo och Susanne o få lite tid för sig själva. Men jag åker ju upp på fredag morgon :) Nä om jag skulle ta o lägga mig iaf någorlunda tid.   

Neo har en rätt så skön sovstil, mammas hjärta. Mamma älskar dig så!


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 16 juli 2010 21:40

Den här dagen har gått fort, men det var nog för jag sov så länge :) Men jag Marie, Anna och Neo åkte upp till simsjön medans Anna då simma så fika vi. Det var mysigt och Neo åt en hel glass själv så jag fick gå in o köpa mig en engen men även den skulle  han ha lite av :) Mammas lilla matvrak. Idag tog de honom 2 timmar o somna, han stod i sängen och prata o ibland sjöng han lite. Mammas lilla goding. Mamma var snäll o tog Neo på dan lite, så jag verkligen fick stor städa och det var behövligt, har inte sett så mycket damm :) Haha. Men nu är de skönt att de är gjort. O tvättat har jag också hunnit med, även nu på kvällen har jag hunnit med att gå ut med Moa och matat Hugo eller det var mamma som mata honom för hon kommer en liten sväng. Alltid lika mysigt. Nästa vecka så ska Susanne åke hemifrån Tibro så då ska även Neo följa med, de kommer bli guldvärt några dagar ensam. Men min mamma fyller år på Lördag och jag åker nog till Örebro på Fredagen, så då ska jag fira mamma på Torsdag med lite god mat och kanske en film o bara va :) Och på tisdag kväll ska jag o MArie ta oss lite vin igen :) Det blev lite igår :) Hahaha. De tyckte vi igår iaf, men jag är ju glad att jag inte vakna upp med baksmälla. Hela kvällen igår var helt perfekt. Är så glad att jag har min mamma o svärmor vet inte vad jag skulle göra utan dom. Imorgon ska jag, Neo och mamma åka till mormor o morfar i Örlen, ska ta med badkläder till Neo iaf. Så de ska bli mysigt, kanske även träffar på min farbror Torbjörn. Har inte hört något från pappa än om han fick permiss eller inte, annars får vi ju boka en dag som jag kan komma o hälsa på. Nä om jag skulle gå och ta på mig nattlinnet o lägga mig o sova, är lite trött fast jag fick sova så länge ;)  

Mammas älskling, så underbar söt han är ;)


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 16 juli 2010 12:59

Nu skriver jag en dag försent, men jag måste komma ikapp :) Min mamma har Neo över natt så jag kan koppla av lite med god mat och vin med Marie och det var behövligt, så mysigt. Synd att de ska gå så lång emellan bara men de får vi försöka ändra på. Neo gick ända från sin matstol till dörrkarmen igår, är så himla stolt över honom, så snart springer han väl :) Men igår var han också världens gnälligaste bebis, så den var nästan bara en lättnad att lämna bort honom till mamma men efter ett tag sakna jag ju honom. Men allt hade gått så bra som tur va hos mamma. Idag ska vi nog följa med Marie och Anna upp till simsjön och sitta där o njuta lite kanske inte blir bad men ändå bara komma hemifrån lite är ju skönt, sen ska vi nog till Örlen imorgon till min mormor o morfar. De ska bli härligt, med lite extra avlastning :) De börjar ta lite på krafterna med kattungar, hund och barn. Så mycket att tänka på och passa upp på. Men de har varit roligt med så mycket o göra också :) HAr inte gått en tråkig att man har haft tråkigt. Trodde att jag skulle hinna städa o damma innan min son kom hem igen med det hann jag inte, sov ända till 10 i 11 :) Men det var skönt, har inte sovit så länge på vet hur länge. Kankse kan få mamma till att ha honom över en dag sen så jag kan städa, så MArie kom vid 11 och drack kaffe och titta på tunikan jag ska ha på hennes bröllop, sen gick vi en promenad i denna värme till ICA. :) Nä om jag skulle få i min son lite mat nu o se om han vill vila lite innan vi åker till simsjön.  

En riktig liten stjärna är min son :)


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 14 juli 2010 21:23

Så nu har denna härliga dag gått till slut :) Har faktiskt varit varmt men skönt, man har kunnat andas. O lillplutten har inte alls varit så gnällig idag. Idag har jag nästan spenderat hela dagen med min mamma, de har varit kul. Hon hjälpte mig o dammsög hela min lägenhet och hon har hjälpt mig med Neo och så fick vi mat av henne :) Och Neo tycker ju att mormors mat är bäst. Så denna dag har varit precis perfekt, är så glad att jag har min älskade mamma. Prata med pappa förut, han kanske skulle få permiss, svaret skulle han få på fredag. Jag hoppas de är så tråkigt o sitta i ett trångt besöksrum som är så varmt o äckligt o sen vet man ju inte alls vad föregående har gjort i den soffan och hur bra dom städar. Usch! Sen den händelsen vi fick höra när vi var där.. Blä. Jag o mamma var på second hand butiken som ligger här i Skultorp, där hitta jag en blomkruka till Neo och 2 lampskärmar, men så kom jag hem med dom och då ser jag att den ena är gulaktig, så det ser ut som jag har 2 olika med samma mönster, ser jätte roligt ut, så jag vet inte vad jag ska göra. Och min mamma hitta 2 tunikor, eller det var jag som hitta dom åt henne. Ibland kan man göra sina fynd :) O vart man än läser så är de någon som pratar om denna debatt som har blivit om förbjudna hundraser, kamphundar och jag tycker det är fel för de är inte hundarna utan ägarna. De är ägarna som gör fel, de uppfostras sina hundar fel, spelar ingen roll vad de är för hund, för vilken hund som helst kan bli aggresiv. Kolla på alla små hundar, usch så små och ättriga. Den här diskutionen med mig själv kan pågå ett bra tag, så deär bäst o sluta innan man blir upprörd :) Sara kommer förbi snart o hämtar ett linne jag gav henne. Imorgon kväll blir de god mat och vin hos min älskade Marie ska bli härligt o hitta på något och unna sig själv lite :) Bara massa tjejsnack. Hela natten lång. Nä om jag skulle ta och mata Hugo nu, sen ut med Moa när Sara kommer sen lägga sig, en dusch föst. Så man är pigg imorgon när man ska snacka tjejsnack så man inte somnar efter första glas vinet :) Sen måste jag tillläga att min son har gått hela 9 steg idag, är så fruktansvärt stolt över honom mitt hjärta, mamma älskar dig. Måste meddela att jag älskar min mamma !  

Tänk vad skoj de är o rota i sin leksaks låda, och stöka till de när mamma har städat :) Mammas busfrö.


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 13 juli 2010 21:19

Idag har de varit en olidligt varm dag ute i Örlen. SÅ jag o Neo gick ner till sjön och doppa oss, medans Zeb inte märkte att vi gick ;) och bliningarna har bitit mig så, har iaf 16 bett och hela höger foten är uppsvullen, men de var inte på Neo som tur va. Men han har bränt sig lite på öronen, gjorde han nog igår när vi bada. Sen när vi var där ute börja de åska och regna som tusan höll på nästan 2 timmar, o Neo sov sig igenom alltihop, de kan jag inte förstå så som regnet smattra mot altan taket. Men de var en härlig urladdning, hoppas de är så här så att de inte blir super varmt imorgon igen För jag orkar inte de, o speciellt inte Neo. Annars får vi bada badkar hela dagen imorgon för de går inte vara ute när de är så varmt. Men operation för Bosse, har gått bra utan komplikationer så de känns bra att man inte behöver oroa sig ännu mer. Han hade varit skapligt pigg idag så Lisbeth och Susanne när de kom hem, så de var ju skönt o höra :) Idag är de första dagen den minsta kattungen Ior som är 4 veckor, är ute på upptäcksfärd i köket, han ser ju så söt ut när han kommer nästan rullandes fram ;) Ska snart gå och mata Hugo och avmaska honom, sen ut med Moa och sen försöka sova. Hoppas de går bättre i natt än igår natt. Men Neo somna om och sov till kl 6 i våran sång, sen vakna jag av något som klättra på min rygg och då var de bara o gå upp :) Men hoppas han kan sova i sin säng i natt. Men de var ju mysigt o ha honom, Lilleman och Moa i sängen, kände mig iaf inte ensam :) Mamma ska nog ha Neo imorgon på dagen o kanske natt. Ska bli väldigt skönt faktiskt. Nä om jag skulle ta o se färdigt på Morden i Midsomer och sen göra iordning allt o sen lägga sig. :)  

Mammas lilla groda i sin pool :)


Ha de så ba så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 12 juli 2010 23:15

Idag har varit fruktansvärt varmt o jobbigt. Jobbigt för plutten i denna värme, men vi har varit och badat hos Maries föräldrar och de var skönt och skoj, Maries systerbarn kom förbi då lekte Neo lite med Nellie och Tim. Men de alla 3 tröttna fort, antagligen för varmt. Idag så är även min lilla prins 11 månader, mammas lilla hjärta är så stor nu. Vill att tiden saktar ner lite nu. Han gick även 3 ytterligare steg idag :) Är så himla stolt över honom. Måste bara säga att jag älskar Tradera, gjorde ett fynd :) Köpte ett par knappt  använda hängselbyxor till Neo för 12 kr :) Har varit och tittat på såna men de har har kostat 200, o de tycker jag är mycket pengar för nånting han växer ur så snabbt. Imorgon sla vi åka och vara hundvakt åt Zeb, då ska jag ta med Neos pool så han har något och svalka sig i denna extrema värme, man ska inte klaga. Men de blir så jobbigt, när de är så många dagar i sträck iaf med småbarn. För man vet inte alls vad man ska göra så de blir bra för dom. Nu vakna min son precis genom sur, så jag fick lägga honom i våran säng så han får ligga hos mig med fläkt inatt. Annars får jag krångla in madrass i hans rum och ta med mig fläkten dit. Hoppas att vi får nån sömn i natt i denna värme. Nu önskar jag lite regn, en hel dag helst! Nä om jag skulle ta och lägga mig nu och själv försöka sova. Är trött, men de är så varmt. Men vi ska till Örlen tidigt imorgon så de är bäst o sova lite annars är så extremt trött imorgon.   

Mammas goding, finns ingen sötare :) <3


Ha de så bra så länge! PussoKram

Av Emma Betterhed Johansson - 11 juli 2010 18:51

Så har denna dag rusat förbi mig, men de är nog för att Susanne har varit här och avlastat mig lite. De var så skönt så. VAr tråkigt när hon behövde åka :( Menjag träffar henne igen på tisdag för jag ska vara hundvakt åt Zeb Lisbeth och Bosses hund, Neos gammel mormor och morfar på Krilles sida. SÅ då kommer vi träffas en stund iaf. Fy vad de ska vara varmt :( Trodde ovädret som bara svepte förbi här, skulle lätta lite i luften men icke lika äckligt varmt för de. Är så svettigt och klibbigt så. Idag har Neo gått 2 steg själv, är så himla stolt så de finns inte, men han kan gärna vänta med att gå ändå :) Haha. Har tillräckligt med jobb med jobb honom nu. Idag kom mamma hem, hon hade köpt present till Neo, kontsigt att jag aldrig får något bara Neo :) Han fick en drömfångare och en kudde med bilar på som han kan ha i barnvagnen när han sover i den. Han har sin andra kudde som de står Tuffing på också :) De blir inget städande idag heller är alldeles för varmt, men jag har tvättat lite idag och småplockat lite men de spelar ju ändå ingen roll, ska iaf ta hand om diskmaskinen innan jag går och lägger mig :) Neo tog ett svalkande bad i badkaret idag igen, för han blir ju så varm lillen. Mammas lilla hjärta. Men han äter ju bra och dricker bra fast de är varmt så de är ju bra. Ja idag är jag lika slut som jag var igår, men idag är det den här jävla värmen. Man ska inte klaga, men lite regn och svalkande vindar emellanåt är ju inte fel :) Nä om jag skulle plocka lite till och få min son till att lägga sig ner o sova. Sen ut med Moa och sen ska Hugo ha mat :) Full rulle, härligt men jobbigt emellanåt :)  

Neo mitt lilla hjärtegull med hans Gammel mormor Lisbeth.


Ha de så bra så länge! PussoKram

Ovido - Quiz & Flashcards