Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma Betterhed Johansson - 28 oktober 2014 22:19

Tänka sig att denna rubrik alltid behövs för blogginlägg, är väl inte alltid man kommer på nått o skriva där!

Ibland vill man skriva massa här, men ibland blir de totalt stopp, har ingen aning om alls om vad man ska skriva! Finns de nått o skriva? Ja men de finns massa egentligen fast man kanske inte bara vet hur man ska formulera sig?

Kvällen har gått på att jag har försökt mig på att koppla av framför tv:en men så fort jag får för mig de så finns de aldrig nått o titta på.. O de dagar jag inte känner för de så missar jag en massa program ist!! Så nu la jag mig i sängen o tänkte ge mig på o blogga ist.. O de verkar ju inte gå bättre de men.. Så jag får väl ge upp för ikväll o inse att de är dags o sova!! ;) så kanske jag får ihop ett bättre inlägg imorgon! De är mer saker jag hoppas på imorgon, men de återstår o se!



Av Emma Betterhed Johansson - 27 oktober 2014 08:23

Så fick jag börja om och skriva för de andra gick inte ändra på.. Bara för jag bytte lösenord! Åh internet saker går inte ofta ihop med mig..

Så nu är de bestämt att han ska flytta, han lämna mig! Å ledsen är jag för här sitter jag själv igen fast i ödemarken med Neo. Min dröm om familj krossades, de enda jag önska en trygghet för mig och Neo! Men de gick fel, de var nog förtidigt och flytta ihop. De är ju det bästa de här, men självklart är jag ändå ledsen! För man hoppades ju på att de skulle funka, att man skulle kämpa! De är jobbigt, fruktansvärt jobbigt! Men klara jag mig innan så får jag klara detta! Har fått mycket stöttning, även från oväntat håll som jag absolut inte trodde, har även hört av sig! Men de som tar sida, o baktalar de tål jag inte! För man kan inget avgöra efter ens historia! De gör mig arg.. För ska man snacka skit så får man tänka på att de alltid kommer fram och de slår bara tillbaka!! O falskhet de får gärna vara ifrån mig! Underskatta aldrig mig, får jag höra mitt namn igen från din mun, så kan du räkna med att jag kommer förstöra allt... Jag kommer dra bort mattan under dina fötter! Glöm aldrig heller att du är inget, utan vissa saker är du ingenting!! Och de är sorgligt!

Men känslan att vara misslyckad, oälskad, att ingen vill ha en de är jobbigt, knäckande på nått sätt! För de var väl inte så här jag ville ha de, när jag väl släppte in dig. Man börjar tänka tillbaka på allt bra, sakna de! Och de är väl rätts så normalt. Men de är väl inget som är bra kanske heller för man blir ju mer ledsen. Men den här tiden vi var ihop så skapades ju iaf minnen..

Får väl tacka för du fick upp mig på toppen och fick mig o tro på livet, att jag kunde ta igenom min osmickrande depression jag hade då! Nu känner jag mig vilsen! Har ingen aning om nått. Men nu får man återigen stanna upp o sakta ner tempot, o de som händer de händer!

Nu är jag väl för ledsen o skriva egentligen så jag borde avsluta blogginlägget fast de är mycket mer jag vill skriva!

Av Emma Betterhed Johansson - 24 oktober 2014 15:30

Ju mer dagarna går, o handlingar görs även dom som inte görs är lika mycket bevis! Så förstår jag inte! Jag tänker efter på vad som görs o sägs.. O även de som inte görs o sägs! Och inser desto mer! Jag måste göra nått åt de!!

Allt är så uppenbart!

Av Emma Betterhed Johansson - 21 oktober 2014 09:28

Åh idag är de riktigt kyligt, blir en inne dag med mystofflorna o filten över sig! Måste ändå ta dagen till att städa o tvätta.. För de har jag hört ska vara så roligt!!? Men de är väl så lediga dagar ska spenderas! Neo är ju hemma också och hjälper mig o stöka ner, så de är ju tur han ger mig nått o göra!! Så jag absolut inte är sysslolös ;) nä han kan vara riktigt gullig o hjälpa mig också med att städa!

Blir en massa kaffe idag iaf för att hålla värmen.
O får tända mina ljus :)
Prata lite med min far igår, de är ett under om vi håller sams i 30 sek i ett samtal! ;) men de är väl så de ska vara mellan mig och min far!! Går oftast bättre när vi träffas! :) Överbeskyddande är han, så de går inte berätta allt för honom! Bäst o hålla in på vissa saker.

Alla gör sina val här i livet, alla får välja precis hur dom vill göra! Men de man får ha i åtanke är konsekvenserna för sina val, förvissa val drabbar andra i sin omgivning! Väljer man att vara elak o såra nån annan, så får man räkna med att de kommer tillbaka.. Men även tvärtom också! Inte så att man ska leva för att hämnas, för gör man de har man då inget o leva för! Utan är man elak så brukar de oftast drabba en själv i slutänden ändå! Får tänka lite på vad man egentligen vinner på vissa val o vad man förlorar!

Genomskådad direkt!!

Av Emma Betterhed Johansson - 20 oktober 2014 19:03

Åh nått jag älskar är de att lyssna på gamla låtar och känna igen känslan som hade då till de tillfället när man lyssna på dom från början! Fast de finns ju ledsamma låtar med o de skippar man om man är smart.. Vilket man kanske inte alltid är!! Man kommer ihåg alla lyckliga känslor o tänker tillbaka och ler.. De ledsamma känslorna kan få ens hjärta o vrida sig!

Idag har dagen bestått av jobb, vilket gick bra! Inga olyckor!! ;)

Ibland får man inse saker man inte hade räknat med eller så man kanske faktiskt inte vill inse.. Men man är illa tvungen! Lägga ihop saker kan man göra rätt fort!



Av Emma Betterhed Johansson - 19 oktober 2014 14:37

Sometimes the things get so jaded
Still my heart slowly beats
Sometimes life gets complicated
Still the world around me sleeps

I'm ashamed, not to blame
Don't wanna think about it
Who I am, what I've done
How do I carry on?
Wanna change, turn the page
Don't wanna think about it
How do I undo what's done?
Undo what's done!

Av Emma Betterhed Johansson - 19 oktober 2014 10:21

Idag är de 1 år sedan mitt liv vändes upp och ner, jag ställdes mot väggen totalt om jag skulle våga släppa in nån i mitt liv igen, om jag skulle fixa de?! Depressionen var inte alltid så smickrande vid de tillfället, men döljde de bra gjorde jag! På nått sätt kunde jag koppla av de när man väl hade lyckats ta sig ut bland folk, men så fort man blev själv sen så var de som man hade blivit överkörd av ett tåg! De kunde handla om 1-2 timmar ute bland folk, men ett påklistrat leende tar mer energi än vanligt leende!!

Men iaf jag vågade öppna mig lite, för de kändes ändå tryggt för han fick mig o le och skratta som ingen annan hade gjort innan! Såklart att de kändes annorlunda! Annorlunda på ett bra sätt, men de var ändå kämpigt att hålla de rullande på grund av sina orsaker, o de kanske inte var de bästa förutsättningarna när jag redan hade haft en depression o vart osäker! Men de var bara att kämpa för de skulle funka, inte tänkte jag släppa de! För han fick mig att känna så mycket som jag aldrig hade gjort innan! Så fort jag var osäker eller nått annat så fick han mig alltid lugn, han lugna ner mig med sina ord! De var skönt o då bildades tryggheten starkare!

Så idag har de gått 1 år sedan vi träffades på en Mc fest o den kvällen kunde gärna gå om och om igen!

Idag har vi flyttat ihop, så jag släppte de aldrig!

Men saker o ting är meningen o hända och andra inte.... Så de återstår o se!

Av Emma Betterhed Johansson - 16 oktober 2014 14:18

Ibland är de älskvärt o ibland mindre!! Men en sak som man har fått lära sig är att de faktiskt bara bli bättre o man ger sig fan på de, satsar! Såå nu jäklar!!

Let go of the past, something better comes along!!!

Ha en sån rockig dag trots vädret!

Ovido - Quiz & Flashcards