Alla inlägg under mars 2013

Av Emma Betterhed Johansson - 17 mars 2013 11:32

En ledig helg har spenderats med att städa, möblera om och promenader! En helt perfekt helg! Förutom att Neos ögoninflammation inte vill ge med sig, blir att söka vårdcentral om de inte är borta imorgon för nu har de gått över en vecka. Kan också meddela att han är blöjfri på dagarna, efter många om och men, diskussioner och hans ilska över att inte få ha blöja så går de åt rätt håll och jag kan inte vara mer stolt! :) gett upp några gånger på vägen för jag inte orkar bråka med honom men nu är de värt allt slit!

Veckan har ju inte varit den bästa veckan jag har varit med om, och jag känner mig tömd på energi och känner mig fortfarande tom helt tom, många frågor och tankar men utan svar.

Känner mig också lite panikslagen att Neo ska känna samma som mig om några år, om sina farbröder och kusiner! Han/ vi har ingen vidare kontakt med dom! Men jag får hoppas på ändring på de för jg vill inte att han ska stå med frågor och utan svar han också!! De är bara att ta chansen när den finns. Men man kan heller inte påtvinga sig på någon heller.

Men nu blir de att fortsätta dricka kaffe och sen ut på en promenad i detta icke soliga väder och fortsätta rensa tankar!

Ha en bra dag!!

...

Av Emma Betterhed Johansson - 13 mars 2013 12:15

Känner mig lite tom för tillfället, har kanske med Kenneth att göra! Bara känner att skriva av mig lite, rensa tankarna. Gråta en skvätt eller stor böla, jag vet faktiskt inte vad jag vill. Vill så mycket! Känner mig arg, arg på mig själv på andra som tycker droger är något slags rolig sak, i alla dess former! Men dom som tar droger ser inte hur vi andra bara står där och ser hur personer faller sönder, hur kontakten med varandra försvinner.. Hur de splittrar alla i sin omgivning! De finns ju inget positivt med detta, de kan inte vara kul att betala så mycket pengar för nått som hjälper för en stund eller knappt de, kan inte vara roligt och bli sunkig, äcklig rent ut sagt! Sen finns de dom som fortfarande sköter hygien! De får er som håller på med de att må bra för en stund, medans vi andra får lida med att se hela bilden av de hela!

Jag skulle så gärna träffa min faster igen, jag saknar och tänker på henne nästan dagligen! Hon var alltid så glad när man träffa henne, kram go! Jag vill träffa dom andra också, men jag vet inte vad jag skulle säga! De kanske inte betyder lika mycket för dom som för mig.

Jag predikar inte, min åsikt är min åsikt inte någons annan! Jag som jag har skrivit innan så är de från mitt perspektiv!

Jag älskar min pappa över allt annat!! Trots hans levnads sätt, men han slänger de inte i ansiktet på mig eller berättar! Men som alla andra får han ta beslutet själv och jag finns här hela tiden!!

Så nu mår jag lite bättre, så nu får jag göra något så jag inte tänker på de så mycket mer!!

Hoppas du har de bra Kenneth, hos farfar och min farmor!

Av Emma Betterhed Johansson - 12 mars 2013 18:28

Inte den bästa rubriken, men tyvärr så kommer jag för mig själv koppla min födelsedag med min farbrors bortgång! Jag hann aldrig träffa dig som jag länge har velat, pratat med min pappa många gånger att jag vill träffa mina farbröder och fastrar och kusiner! Jag känner knappt någon, förutom min ena farbror och hans ur gulliga sambo. Min älskade faster har jag inte träffat sen jag var 11 år tror jag, Min tredje fabror har jag träffat när jag var liten, min andra faster tror jag inte ens jag har träffat! Kenneth hann jag heller aldrig träffa! Och ja jag blir arg på mig själv att jag inte tog tag i de och sökte upp honom, men jag var väl också rädd för vad jag skulle säga om han ens ville träffa mig. Ledsen är jag också, de var ändå min farbror! Se nu vad sprit, tabletter och droger gör!! Blir så arg också när alla försöker få de legaliserat!! De förstör mer än vad de någonsin kommer hjälpa någon! De splittrar också familjer/släkt..

Jag skriver från mitt egna perspektiv!

Prata med pappa och han verkar må bra fast omständigheterna just nu, och de lugnar mig. För nu vill jag inte förlora honom!

Vila i frid Kenneth!!

Ovido - Quiz & Flashcards