Alla inlägg under september 2012

Av Emma Betterhed Johansson - 28 september 2012 14:54

Jag och Neo är hos mamma och myser! Lagat mat och ätit tillsammans med mamma, så nu tittar vi på film. Var nere i affären och köpte lite godis! Mammas katt blixten kommer vara helt slutkörd när vi åker härifrån :) Neo jagar den stackars katten för han vill hålla men de vill tyvärr inte blixten!!

Tänkte gnälla lite för alla andra gör de, men jag är trött på att finnas för vänner när dom aldrig gör de tillbaka! Jag var tvungen och avliva min katt (ja jag vet de var ett himla tjat om katten, men han betyder än idag mer än något annat!) men inte ett ord har jag hört av vissa, utan de har skrivit på fb, jag bryr mig inte om fb!!! Är man nära vänner eller bra vänner så hör man av sig på telefon eller försöker träffa människan.. De gör mig så irriterad. Men kom inte och tro att jag ska varken trösta, lyssna eller ställa upp något mer! Nu är de nog färdigt gnällt för stunden..

Imorgon åker vi till Örebro och är hundvakter tills på söndag! Blir nog mysigt och skönt att komma hemifrån lite, tänka på annat än "vänner" och Lilleman.

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 27 september 2012 18:02

Idag har jag varit på marknaden med min "stora" släkt :) min moster, mormor, gammel mormor, gammel moster och mina 2 kusiner!! Men först var vi och fika. Jag köpte mig bröd och ett mobilskal var inte så mycket, har varit mer andra månader om jag kommer ihåg rätt. Sen mötte jag Krille och vi gick till Willys så jag fick handla till att baka cupcakes så de har jag och Neo roat med oss nu på eftermiddagen. Har så mycket bakverk nu, så nu får nån ta komma och fika :) vet inte om jag ska ge mig på kladdkakemuffins eller om jag ska avvakta. Neo tittar just nu på ice Age kanske skulle passa på medans han är lugn :) Sen var jag och köpte färg som jag ska måla på stenen som ska ligga vid Lilleman sen. Sen införskaffa jag mig en ringklocka så jag hör när folk kommer, de är ju en fördel :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 26 september 2012 13:43

Jag och Neo tog en mor och son dag på Stellas lekland! Roligare än att vara hemma i trädgården och leka för de kan vi göra ville dag som helst :) när bi var på väg hit hade jag på en låt på skivan i bilen 89ers-Go Go Go och Nro sjöng med i refrängen so so so, och jag tyckte de lät så himla gulligt!! Men jag kunde ju inte med och skratta, så jag fick le inombords istället :) ska hoppa in på ÖoB innan vi åker hem och köpa mig en slickepott så jag kan göra kärleksmums ikväll. Lite lättare med glasyren om man har en slickepott :) kakburk letar jag efter som en tok men hittar ingen som passar.. De är så irriterande. Men men jag överlever väl utan men :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 25 september 2012 19:59

Idag har jag varit och handlat och de var behövligt. Sen har jag umgåtts med min mamma. Nya skor blev de också, Neo behövde nya vinter kängor. Imorgon är vi lediga igen och då vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med plutten! Idag hann vi också med att städa, på vägen hem från mamma så stanna jag till där lilleman är begravd och satte dit en blomma och ljus! Stenen jag la fram ska jag nog ta hem och skriva på tror jag! Tårarna kom när jag stod där och kolla!! De är nog ett av de hemskaste jag varit med om. Men tiden läker såren, men fy vad jag saknar honom!! Men nu blir de att fortsätta att titta på film med Neo och hoppas han somnar snart.

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 24 september 2012 15:38

Hade svårt och somna efter stängningen, dels för man var uppe i varv och sen att jag inte kunde sluta tänka på min älskade Lilleman!! Sov hos mamma, de var skönt att inte behöva vakna upp själv. Hennes katt Blixten håll mig vaken en stund också, hade med godis som jag hade köpt till Lilleman, men har var så kräsen min katt så Blixten fick de och oj om han tyckte om mig sen ;)

Neo har nu kommit hem efter varit hos faster och vi kollar på ice Age och han har inte nämnt lilleman än så hoppas de förblir så!! Känner mig gråt mild men de ska ju bli bättre snart!!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 23 september 2012 23:39

Vila i frid min älskade lilleman, går inte en minut utan jag tänker på dig!! Saknar dig så de gör ont i hjärtat på mig. Men jag vet att du har de bättre och du slipper lida något mer.

Varit en hemsk dag som jag alltid kommer minnas med sorg, fick avliva min katt som betydde allt för mig, han var som en riktig familjemedlem hela familjen saknar honom! Men tyvärr tog åldern ut sin rätt, han blev iaf 8 1/2 år gammal <3 gråtit så några tårar har jag nog inte kvar, tur jag jobba idag så jag slipper tänka på de hela tiden. I natt blir de att sova hos mamma, vill inte åka hem till ett tomt hem. Neo och krille sover hos Linda och Dennis! Linda är snäll och har Neo så jag får sova imorgon och de är guld värt. Tror jag kommer ha svårt och somna. Men veterinären var bra som vi var hos,men jobbigt var de..

Sov gott nu Lilleman så kanske vi ses <3

Av Emma Betterhed Johansson - 23 september 2012 10:26

Jobb hela helgen!! Idag så kör kg min stägning som jag inte har gjort sen Mars.. Nervös är jag. I natt var en jobbig natt, jag och krille kom överens att ringa veterinären på måndag och boka tid för avlivning för Lilleman!! De gör bara ont och skriva om de, så de kommer bli en jobbig vecka framför mig.. De är då tur man vet vilka vänner man kan luta sig emot och vilka man inte kan!!

Nä nu får jag fortsätta dricka kaffe och titta på film med Neo!!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 17 september 2012 19:59

Trött och sliten efter en jobb dag, efter en vecka hemma med att vara ledig och sjuk. Är inte riktigt kry än, mår inte riktigt hundra!! Men efter några Alvedon ska de nog göra susen!! Fast de är bara jobb imorgon sen är jag ledig 3 dagar igen. Hoppas Neo somnar snart så en annan också kan lägga sig, ska upp tidigt imorgon. Neo ska fotograferas imorgon på dagis, så de bör att lägga fram kläder redan ikväll :) nä nu får jag äta lite kvällsmat och hoppas o få lägga mig snart!

Ha de så bra så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards