Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Betterhed Johansson - 21 augusti 2012 20:44

Så var man hemma idag med Neo, han mådde inte så bra igår antagligen pga penicillinet, men de kanske är en infektion de tar bort nu. Men så fixa jag barnvakt så jag kan jobba imorgon iaf!! Svärmor kom och hämta prinsen över några dagar. Saknar honom redan, men jag har haft en mysig dag hemma själv med städ och promenad :) och nu på kvälls kvisten blev de kvällsmat i soffan, fast de fanns ju inget roligt på tv:en direkt men. Imorgon blir de jobb 6:15-15.30 sen blir de nog att träffa Angelica en sväng :) så nu blir de nog sängen om jag ska orka upp imorgon kl 5!! Är inte speciellt mänskligt att behöva gå upp så tidigt. Men nu så blir de att titta skilda världar i sängen :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 20 augusti 2012 15:46

Efter en jobb helg och en vecka med flytt, så är denna lediga dag väl behövlig!! Var på akuten med Neo i lördags kväll till natt för han fick för sig att sätta sig på katten, och då bet Lillemab honom i benet så de svullna upp. Så penicillin i 5 dagar framåt blev det till den unge Herren som jag hoppas att han har lärt sig en läxa nu!! Men mer mardröms liknande saker kommer väl hända med åren de är klart!! Jag älskar det nya huset förutom att de är lite trångt jämfört med de älskade huset på Enemarksvägen. Och så hatar jag den här trappan upp bara, kommer snubbla ner en vacker dag :) Hämta Neo på dagis nu, han var lycklig när jag lämna honom där för hans tjej kompis var där. Jag tycker de är så sött :)

Speciellt tack till alla som har hjälpt mig med flytten, och självklart min andra hälft Krille!!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 12 augusti 2012 19:21

Idag är ingen vanlig dag för de är Neos födelsedag!! Fast klockan 22.22 kom han ut för 3 år sen. Vart har tiden tagit vägen, känns som igår jag låg på BB och kämpa i 6 timmar. Mammas älskling börjar bli så stor nu!! Skulle vilja att han var bebis hela livet :) min minsta kusin Martin fyller år idag också. Så han har vi varit och firat lite idag, min underbara moster bjöd på så mycket hembakat fikat. Så jag är fortfarande mätt. Men så gott :)

Så nu har vi börjat flytta till det andra huset!! Kommer bli så bra och mysigt, jag o Marie har redan börjat planera vin kvällar i mys rummet ;) Marie kom och fika lite och även hjälpte till. Vi ska ta en hel dag på torsdag. Längtar massa!!

Nu ska jag och Neo ta och kolla lite på film och mysa <3

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 6 augusti 2012 17:14

Sista semester dagen och den avslutas med regn som bara öser ner! Är väl inte jätte peppad att gå tillbaka till jobbet imorgon, men de blir bog bättre när jag är där :)

I lördags var vi på olstorp, jag, Mia, Abgelica och pirjo! Som vi rocka till Top cats och the Fastbacks :) så himla roligt!! Igår så hade vi 3 års kalas för min lilla groda som fyller 3 den 12:e. Bjöd på blixten tårta, och alla fick sig faktiskt en bit, trodde ett tag att Neo kanske skulle sätta sig på tvären men de var ju inga problem. :)

Imorgon innan jobbet ska jag åka och skriva på kontrakt för de nya huset :) vi flyttar redan den här månaden!! Får se hur jag ska få ihop de här :) men de ska nog funka.

Ha de så bra så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards