Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma Betterhed Johansson - 31 oktober 2012 20:00

Imorgon är ny månad, redan november. Vart har de här året tagit vägen. Fast de gör inget att de snart är slut, för de har varit dåligt år ändå! Men imorgon får vi ny ägare och chef för resturangen. Men jag är ledig till lördag så då kommer jag jobba med den nya chefen! Får hålla tummarna att detta blir bra!

Idag har jag och Neo slappat. Inte ens bakat har vi orkat göra, laga lite mat pasta och pasta sås med bacon, det var omtyckt :) nu på kvällskvisten har jag myst ner mig i soffan med en kopp thé choklad/chili mm så gott :)

Imorgon ska vi göra så mycket hellre, måste iaf städa och tvätta! Såna där tråkiga saker, men med lite musik verkar dammsugare rulla snabbare :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 30 oktober 2012 18:08

Fick fika på jobbet idag av våran chef, som var riktigt gott. Men de är ju en tråkig anledning varför vi fick tårtor. Vi ska byta ägare och returang chef!

En hes och hostig unge, fast de verkar bara komma på kvällarna. Så får vi se hur han är imorgon bitti och i natt! Bakade gjorde vi igår efter jag hade varit duktig och städat och vikt in tvätten. Men idag blev de lite bakande också, cookies med hackad noblesse, får väl hoppas dom är goda :) igår så blev de choklad formar, dumlekakor, drömmar, havreflarn och kola snitt!! Så nu får jag hoppas på besök snart :)
Imorgon blir de jobb 8-12.45 ett kort och härligt pass, ska hämta ut glasögonen för dom hade kommit. Sen blir de nog att rensa ur lite saker här hemma, som jag ska skänka till min lillebrors tjej som har startat en organisation som heter "vatten ger liv" om jag inte minns fel!

Julklapparna är snart färdig handlande, de känns rätts så skönt faktiskt. De är mindre än hälften kvar. Känns också skönt att slippa den här julstressen eller vara i sista sekund jämnt! :) snöa lite förut idag och då blev jag så himla sugen på att julpynta men jag tror grannarna skulle kunna tro att jag är knäpp :) så jag får allt ta och vänta till iaf sista helgen i november.

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 27 oktober 2012 22:14

Efter 5 dagars jobbande så tar jag helg idag. Underbar känsla att kunna få mysa med Krille och Neo hela dagen lång imorgon. Skulle jobbat till kvart över 5 idag men efter de har varit lite körigt så jobba jag över till 7, men de klart man gör. Fick ju faktiskt sluta lite tidigare igår :) så nu kvälls kvisten blev de lite lördags mys till Neos nya film "Sammys Äventyr" riktigt söt liten sköldpadda :).

Vi är katt vakt åt min mammas mosters katt, lite speciell är hon allt men alldeles underbart mysig. Buffar och stångas heela tiden!! I natt får vi sova en timme längre, hoppas Neo också förstår de :) Imorgon så blir de nog en tripp till Tidans loppis, om Neo inte har blivit mer dålig än vad han är med hostan!!

Färg i huvudet får jag skjuta på tills imorgon så jag orkar med de, är precis slut och Krille är inte heller så pigg så de kanske är bäst så om jag ska tvinga honom :) Nä om jag ska lägga plutten som har fått vara lite väl länge vaken idag så jag o Krille får glo lite på tv som inte är tecknat.

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 23 oktober 2012 20:06

En månad har redan gått sen jag fick ta de tuffa beslutet att avliva min älskade katt, Lilleman!! Vad tiden har gått fort, kändes som igår men de är de ju inte!! Saknar honom lika mycket nu som då, så den fronten är inget förändrat. Men nu kan jag prata om honom och tänka på honom utan att böla hela tiden, blödig som man är. Men de är fortfarande ledsamt, men jag vet att han har de bättre nu!!

Jobbat och stått i idag, ingen bak ork idag heller. Inte ens städ ork. Så jag skjuter på allt tills imorgon men imorgon kommer jag nog vara ännu tröttare, låångt pass imorgon 6.45-16.30 Men de ska väl överlevas som idag :) tvätta är jag tvungen att ta imorgon för de kan jag inte skjuta på fast jag kanske skulle vilja.. Nä om jag kanske skulle ta vara på min egna tid nu när plutten sover! Så jag kan lägga mig snart också så jag kommer upp imorgon :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 22 oktober 2012 17:56

Nu har jag Neo hemma igen, riktigt mysigt har vi gjort de med tända ljus!! Glass med maränger och chockladsås blir de snart! Gott. Bakande la jag ner i dag, har ingen ork. Va och hämta Neo i Hova, sen åkte vi till Falköping och jag beställde nya glasögon. Så nu efter en dag i bil nästan så försöker jag få Neo och varva ner för att han ska lägga sig i någorlunda i tid så han orkar med dagis imorgon!!

Imorgon blir de jobb 8-16.30, känns långt fruktansvärt långt men de är de inte. Bara att sluta halv 5 gör att hela dagen har gått och man hinner inte göra så mycket mer. Men de ska ju gå bra ändå :)

Var på dollarstore också idag och köpte en kaffeburk till mitt kokkaffe som jag har fått dille på igen efter en vecka hos svärmor, då hade jag en sån söt ram som man kan sätta i ett familjefoto i så de blir mitt inköp när lönen kommer :) nä nu ska jag fortsätta och mysa med lillplutten!!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 22 oktober 2012 00:10

Hemma efter en lång jobb dag, 14-22.45 Men jag överlevde! Så nu tittar jag på repris på ink master med tända ljus. Lite mys innan jag får hem min älskling imorgon. Saknar både Neo och krille mycket nu!! Imorgon så blir de mys på hög nivå och kanske lite bakande :) undra vad jag ska ge mig in på imorgon att baka, kanske skulle ge mig på något jag inte har bakat innan. Hmm, de åter väl och se om de ens är ätligt :)

Måste klippa mig! Men jag vet inte om jag ska ha kvar de långa håret eller klippa page igen. De åter stå och se, sätta i lite färg imorgon kanske jag skulle hinna med.

Min älskade moster fyller år idag, tror hon blir 25 :) Grattis <3 nä om jag faktiskt skulle sova så jag är pigg imorgon till plutten kommer hem!

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 18 oktober 2012 15:33

Nu har Neo haft feber sen i tisdags, mellan 38.5-40.1 och stora svullna halsmandlar! Är de inget bättre imorgon så blir de doktorn för den lille herren!! Jag har inte fått tittat i halsen så mycket, men jag misstänker halsfluss. Vi är kvar i Örebro för jag har inte haft ork att sätta mig i en bil med 2 timmars lång bilfärd hem med en gnällig febrig unge. Och sen har jag inte så mycket koll på honom när han sitter i bak om något skulle hända nu när han är rätts så medtagen av febern, trött och slö. Men nu sover han, och de tycker jag är rätts så skönt efter en dag med gnäll, skrik och gråt. Så nu hoppas jag han sover bort de mesta så han kanske är lite glad :) jag hoppas på att få jobba ihelgen så inget annat händer!

Prata med en på jobbet idag som gav mig en tröstande lugnade klapp på axeln fast av ord!! Och de känns bra, nu kanske man kan se positivt ändå!! Vi kommer klara detta, är de jag får tänka på nu och inget negativt för då blir de negativt!

Nu får jag passa på att läsa en bok till, har läst 2 böcker på 3 dagar. Börja känna mig som min mamma!! :)

Ha de så bra så länge!!

Av Emma Betterhed Johansson - 16 oktober 2012 13:27

Ett litet avhopp med bloggandet. Men de har hänt lite saker. Mår inte bra, ont i magen och gråten i halsen! Men jag ska inte skriva för mycket för jag bet inte så mycket om de. Men jag är glad för alla stöttande arbetskollegor. Tack!! Och även alla andra runt omkring som stöttar. Mådde så dåligt faktiskt, så jag och Neo åkte upp till Susanne för att jag skulle vara hemma och gå runt och tänka på de och för att jag skulle få lite avlastning, och de är guldvärt att kunna ligga kvar i sängen! När Neo kör upp sin farmor ist :)

Min faster ringde mig igår och hjärtat rusa i fler tusen varv! Jag har inte pratat med henne i telefon på 11 år och jag har inte sett henne på 13 år!! Jag insåg hur mycket jag saknar henne, de jag kommer ihåg är jag verkligen älskade hälsa på henne med pappa när hon bodde i skara. Sen hände något och hon flytta från skara till Vingåker! Min underbara faster!! Men de som gör också att vi inte träffas är att hon är missbrukare, och just nu vet jag inte om jag vill träff henne. Jag vill komma ihåg henne som jag gör, men ändå vill jag träffa henne och få en kram. Hennes röst gjorde mig alldeles varm när hon sa lilla gumman! Då blev jag liten igen, älskade faster Yvonne!!

Idag ska jag och Neo och svärmor ta med Stella ut på en promenad i rusk vädret, men de ska nog bli skönt! Men först ska vi klippa kaniner :)

Ha de så bra så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards